دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

هفته پژوهش

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۱۰/۲ | 

 

در این مراسم دکتر ناصری پور رییس دانشکده پزشکی، دکتر سلطانی عربشاهی معاون آموزشی، دکتر  عبادی فردآذر معاون دانشجویی، دکتر قاسمی معاون بین الملل دانشگاه و جمعی از  مسؤلین نیز حضور داشتند.

 دکتر موسوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این مراسم ،ضمن  خوش آمد گویی به معرفی واحدهای مختلف این معاونت  پرداخت.

وی به فراوانی طرحهای ارسالی وطرحهای مصوب در بین سالهای 92 تا 94اشاره نمود و  بودجه تخصیص داده شده در قالب تفاهم نامه  سالانه و بودجه پیش بینی شده طرحهای همان سال را مقایسه کرد. همچنین به بیان وضعیت گرنتها و طرحهایHSR  در سالهای 93و94 پرداخت.

وی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه را ایجاد ارتباط بین دانشگاه ،صنعت و جامعه داست و گفت: پذیرش نیازهای مراکز صنعتی – خدماتی ، تخصصی ، فنی و مهندسی و پژوهشی در قالب پروژه های تحقیقاتی مطالعاتی ، مشاوره ای ، نظارتی و اجرایی در سطح کشور از طریق این واحد انجام می شود.

دکتر موسوی در ادامه به ضرورت راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت اشاره نمود و گفت: لزوم توسعه داخلی فناوری‌های سلامت و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ایجاد فضایی برای استقرار و فعالیت شرکت‌های خروجی مرکز رشد دانشگاه و دیگر مراکز رشد علوم پزشکی، برقراری پیوندهای نزدیک‌تر میان صنایع حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی ایران و کمک به تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های دانشگاهی، ایجاد زیرساخت مناسب و توانمندسازی شرکت‌های حوزه سلامت در راستای توسعه فناوری و تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان از مهمترین علل ضرورت راه اندازی  پارک علم و فناوری سلامت می باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نقش اصلی پارک علم و فناوری سلامت را نحوه برقراری تعامل بین دانشگاه و صنعت دانست و اظهار داشت:در خصوص  موقعیت جغرافیایی زمین واگذارشده به پارک فضایی به مساحت 50 هکتار در منطقه ملارد برای احداث و راه‌اندازی پارک در نظر گرفته شده است .

وی در ادامه برنامه‌های اجرا شده و آتی در کتابخانه مرکزی دانشگاه را برشمرد و گزارش عملکرد و برنامه های آینده دفتر ثبت اختراعات، نو آوری ها و مالکیت معنوی را بیان کرد.

 در این مراسم دکتر شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با ارائه پاور پوینت ، به تبیین  مرجعیت علمی و راهبردهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرداخت.
تعداد مقالات Scopus کل کشور در سال‌های  1998 تا 2014 میلادی -تعداد مقالات Scopus گروه علوم پزشکی کشور در سال‌های  1998 تا 2014 میلادی -تعداد مقالات ISI کل کشور در سال‌های  1998 تا 2014 میلادی -مقالات ISI منتشرشده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال‌های  1998 تا 2014 میلادی - روند انتشار خلاصه مقالات سمینارهای نمایه شده   ISI در همه رشته‌ها در سال‌های  1999 تا 2014 و سهم برونداد علمی ایران در منطقه و دنیا (درصد) و میزان همکاری‌های بین‌المللی از جمله مطالبی بود که توسط دکتر آخوندزاده ارائه شد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به تبیین موضوعاتی چون مقایسه رتبه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی ESI با چهار دانشگاه منتخب در ترکیه، اسرائیل، آلمان و انگلستان-همکاری بین‌المللی علمی کلید ارتقای پژوهش و علم پزشکی در کشور-بودجه‌ پژوهشی کشوردر برنامه پنج ساله پنجم   ومقایسه سهم اعتبارات وزارت علوم و بهداشت از فصل توسعه علوم و فناوری 1393پرداخت.

راهبردها و برنامه ها ازدیگر عناوین سخنرانی  دکتر آخوند زاده  بود و مطالبی را در مورد  راهبرد ارتقای کیفیت تحقیقات سلامت و گزارش‌دهی نتایج-راهبرد توسعه منابع مالی تحقیقات سلامت-راهبرد تقویت زیرساخت تحقیقات سلامت -راهبرد توسعه و حمایت از نیروی انسانی و راهبرد توسعه فناوری سلامت ارائه نمود.

دکتر سلطانی معاون آموزشی دانشگاه نیزبا بیان اینکه در دهه نود بحث تغییر در نگرش به آموزش پزشکی در دنیا شروع شد و مراکز توسعه شکل گرفتند، اظهار داشت: پژوهش در آموزش از وظایف اعضای هیئت علمی بوده و در توسعه توانمندی های حرفه ای همیشه لحاظ می شود.
وی با اشاره به بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در کشور افزود: در این زمینه در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز حدود 6 مأموریت ملی  بر عهده ما گذاشته شده است که در قالب یک تفاهم نامه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت انجام می شود .
دکتر سلطانی با بیان این موضوع که دانشگاهها بر ای این که نوآوری و تحولی در حوزه پزشکی اتفاق افتد باید از تربیت نیرو و آموزش شروع نمایند، گفت: هر چند که همیشه اموزش و پژوهش جدا از هم نبودند، باید در بحث آموزش و پژوهش درک درستی از شاخصهای بین المللی داشته باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه پاسخگو، دانشگاهی است که هم در پژوهش  وهم در آموزش پاسخگوی نیازها باشد واین نیازها دائما تغییر می کنند. دانشگاه پاسخگو دانشگاهی است که انگیزه مناسبی در همه این زمینه ها ایجاد نموده و فناوری ها  و نوآوری های اموزش و پژوهش  را پایش کند.
اگر می خواهیم در رتبه بندی آموزشی کشور رتبه بین اول تا سوم را کسب کنیم و سرآمد در آموزش باشیم و بتوانیم نقش خود را بعنوان یک دانشگاه بین المللی ایفا کنیم، لازم است که همه دانشکده ها و اعضای هیئت علمی به این اصل (پاسخگویی)توجه نمایند. روابط عمومی دانشگاه

AWT IMAGE AWT IMAGE
 AWT IMAGE  AWT IMAGE
 AWT IMAGE  AWT IMAGE
AWT IMAGE AWT IMAGE
AWT IMAGE AWT IMAGE
AWT IMAGE AWT IMAGE
AWT IMAGE AWT IMAGE



کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 8 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر